Tevi vēro! Kā darba devēji Latvijā kontrolē attālināti strādājošos
Tevi vēro! Kā darba devēji Latvijā kontrolē attālināti strādājošos
Uzņēmumu reģistrs ir kļuvis par teju pilnībā digitālu iestādi. Tas nozīmē, ka pakalpojumi pieejami tikai attālināti, un plānots, ka jau nākamgad – tikai digitāli, un arī lielākajai daļai darbinieku attālinātais darbs kļuvis par “jauno normāli”. Pie klātienes – ne kā pakalpojumi klientiem, ne kā darbs darbiniekiem – Reģistrs atgriezties neplāno. Tā izriet no uzsāktās iestādes digitālās transformācijas, kas nostiprināta iestādes stratēģijā 2021 – 2026.
Reģistram kā darba devējam izaicinājums ir, nodrošinot kvalitatīvus pakalpojumus klientiem, neaizmirst par darbiniekiem. Tāpēc Reģistrs jaunajā stratēģijā 2021 – 2026 pirmo reizi iestādes pastāvēšanas vēsturē kā vienu no “trim vaļiem”, uz kuriem balstās iestāde, ir definējis arī darbiniekus - prioritārais virziens “Pievilcīgs darba devējs” līdzās “Pieejami pakalpojumi” un “Primāri digitāli procesi”.
"Jau iepriekš Uzņēmumu Reģistrā darba organizācija bija orientēta uz rezultātu, ne procesu, līdz ar to attālinātais darbs turpina līdzšinējo praksi – nevis "strādāju no pusdeviņiem līdz pieciem", bet "šodien izdarīju to un to". Šādu – uz rezultātu orientētu – pieeju Reģistrs ir pārņēmis no saviem klientiem – uzņēmējiem, kā arī to liek nodrošināt dažādi likumos noteikti termiņi, piemēram, cik dienu laikā jāpieņem lēmums, kādos termiņos jāizpilda saistības pret Eiropas Savienību un Eiropas Komisiju, piemēram, IT risinājumu izbūvē, veidojot Eiropu kā vienotu telpu uzņēmējiem digitālajā vidē utt." - par šo un citiem attālinātā darba aspektiem dalāmies portāla Delfi.lv publikācijā.