• lv
  • en

Latvijas Republikas Uzņēmumu Reģistrs

Prioritārais virziens: primāri digitāli procesi

Reģistrs bija viena no pirmajām iestādēm valstī, kas jau 2008. gadā sāka pieņemt elektroniski parakstītus dokumentus. Tobrīd klientu apkalpošana notika klātienē un lielākā daļa klientu dokumentus iesniedza papīra formā. Esošajās darba plūsmās tika ieviesti papildinājumi/izņēmumi e-vides klientu apkalpošanai. Laika gaitā, īstenojot veiksmīgu klientu komunikāciju pārejai no pieteikumiem papīra formā uz elektronisku iesniegšanu, Reģistrā izveidojās vairāki pieteikumu iesniegšanas kanāli. Rezultātā iekšējie darba plūsmu procesi ir kļuvuši smagnēji, bremzējot iestādes digitālo transformāciju un efektivizāciju. Tāpēc stratēģijas darbības periodā nepieciešams būtiski pārskatīt darba plūsmas, darba iekšējo organizāciju, tostarp soļus datu un dokumentu apstrādei, lai tā būtu vienkārša un jēgpilna. Lai mazinātu administratīvo slogu klientiem un efektivizētu iestādes darbu kopumā, būtisks priekšnosacījums ir iestādes iekšējo procesu pārskatīšana, lai tie tiktu digitāli transformēti pēc būtības. Un šajā darbā galvenā loma būs valsts notāriem, kas sadarbībā ar Juridisko nodaļu definē prasības vienkārša digitālā procesa radīšanai, balstoties uz praksē apzinātajām darbinieku un klientu kļūdām, kas rodas manuālā darba, vairākkārtējas datu pārvades dēļ.

Mērķi, kas nodrošinās prioritātes attīstību:

  • pārskatīti un pilnveidoti reģistrācijas procesi;
  • uzlabota datu kvalitāte un īstenota vienota prakse lēmumu pieņemšanā;
  • ieviesta apsteidzoša problēmu risināšanas pieeja.

Īstenojot digitālās transformācijas projektu, nodrošināsim reģistrācijas procesu pārskatīšanu un pilnveidošanu ar mērķi strādāt efektīvāk - samazināt laiku gan klientiem, ko tie gaida līdz iestādes lēmuma saņemšanai, gan iekšējo laiku, ko personāls velta pieteikuma apstrādei. Reģistrācijas pakalpojumi tiks standartizēti un automatizēti, lai panāktu, ka lielākā daļa pieteikumu tiek apstrādāti ļoti īsā laikā un ar maziem resursiem, kas savukārt ļauj personālam pievērsties sarežģītāku gadījumu izvērtēšanai. Tiks ieviesti automatizēti procesi ierakstu izdarīšanai uz citu valsts iestāžu lēmumu pamata (nodrošinājuma līdzekļu, darbības izbeigšanas/apturēšanas reģistrācijai).

Digitālās transformācijas ietvaros izveidotie automatizētie procesi, kas nodrošinās reģistrācijas dokumentu ģenerēšanu no vienreiz ievadītiem datiem, automatizētas kontroles un veiksmīgu pārbaužu rezultātā - arī tūlītēju lēmumu par reģistrāciju, samazinās manuālās darbības un cilvēcisko kļūdu rašanos.  Vienlaikus tiks pilnveidoti reģistrēto datu monitorēšanas un kontroles mehānismi, lai ilgtermiņā nodrošinātu klientiem augstu uzticamību datu kvalitātei un integritātei.

Reģistrs turpinās darbu pie valsts notāru lēmumu kvalitātes uzlabošanas un vienotas tiesību normu piemērošanas prakses īstenošanas. Lai mērķētāk risinātu problēmas, tiks ieviesta sistēmiska pieeja klientu atgriezeniskās saites izvērtēšanai, tā nodrošinot gan kvalitatīvus reģistrācijas lēmumus, gan klientu vajadzībām atbilstošus pakalpojumus.

Datu kvalitātes uzlabošanai tiks ieviesti arī apsteidzošie pakalpojumi, kas nozīmē, ka Reģistrs bez klienta iesaistes veic nepieciešamās darbības klienta vietā, balstoties uz drošu informāciju no citiem valsts reģistriem, vai arī paziņo/atgādina klientam par nepieciešamību vērsties Reģistrā.

Caurspīdīga uzņēmējdarbības vide un kvalitatīvu Reģistra datu pieejamība ir būtiski aspekti “balto apkaklīšu” noziegumu novēršanā un izmeklēšanā. Tāpēc turpināsies darbs pie tā, lai nodrošinātu, ka sadarbības partneri saņem visu nepieciešamo informāciju no Reģistra. Kā arī, novērojot starptautiskās tendences reģistru darbības jomā, tiks attīstītas kompetences un risinājumi, lai nodrošinātu datu padziļinātu analīzi un uzticamu datu pieejamību gan publiskā sektora iestādēm, gan sabiedrībai kopumā.

Informācijas sniegšanas pakalpojumu pieejamība jau šobrīd tiek nodrošināta elektroniskajā vidē (līdz ar to tie pieejami nepārtraukti), ar atsevišķiem izņēmuma gadījumiem. Stratēģijas periodā tiks veikti pasākumi, lai izslēgtu gadījumus pēc nepieciešamības pieprasīt manuāli gatavotas izziņas, piem., informācijas tīmekļa vietni papildināsim ar izdrukas iespējas funkcionalitāti.